Tip van het CJG: lekker sporten

25 april 2019
Terug

Of het nu buiten of binnen is, competitie of plezier; we weten allemaal dat sporten goed voor je is. Toch is het in deze moderne tijd soms moeilijk om je tiener te motiveren tot het bewegen en sporten. Hier onder enkele tips die je kan toepassen:

  • Elke vorm van bewegen is meegenomen. We zeggen wel eens: ‘Elke dag een half uurtje bewegen.’ Dit kan voor een tiener misschien al te veel zijn. Bouw het rustig op en geef zelf ook het goede voorbeeld. Samen op de fiets boodschappen gaan doen, helpen bij bepaalde huishoudelijke taken of plan een uitje waar een aardige wandeling op het menu staat. Zo heb je ook nog eens wat een op een momenten met je tiener.
  • Motivatie is soms ook een struikelpunt. Zelf doen wij ook graag de dingen die wij leuk vinden. Zoek bij het vinden van een sport of activiteit ook iets wat past bij je tiener. Bedenk hierbij dat hetgeen waar hij goed in is, ook niet altijd hetgeen is wat ze leuk vinden. Als je tiener toe is aan een nieuwe uitdaging of uitgekeken is op zijn ‘oude’ sport, sta dan open voor deze verandering. Heeft je kind een beperking? Ook dan is er veel aanbod te vinden via uniek sporten.
  • Mocht een lidmaatschap te duur zijn of zijn er andere redenen dat je het niet kunt betalen, denk dan eens aan het jeugdsportfonds. Voor meer informatie en een aanvraag kan je bij ons terecht.

Lees meer over bewegen en gezondheid bij pubers.

Het Kwadrant


Samen leren met plezier!

Het Kwadrant

Samen leren met plezier!