Assistent teamleiders leerlingzaken en Intern Ondersteuningsteam (IOT)
Voor de ondersteuning van de coach heeft Het Kwadrant per leerjaar een assistent-teamleider leerlingzaken, en daarnaast een intern ondersteuningsteam ingericht als tweedelijnsvoorziening.
Assistent-teamleider
De taken van de assistent-teamleiders leerlingzaken zijn:
- Oppakken van problematisch leerlinggedrag
- Heeft de regie bij bij Leerlingbesprekingen
- Time-out/schorsingen en gesprek met ouders en leerlingen
De assistent-teamleiders voor Het Kwadrant zijn:
- De heer K. Vranken, leerjaar 1
- Mevrouw D. Creemers, leerjaar 2
- Mevrouw M. Hoeben, leerjaar 3
- Mevrouw J. Douven, leerjaar 4
IOT
De taken van het IOT zijn:
- De ondersteuningscoördinator begeleidt onze leerlingen naar de best passende (extra) ondersteuning.
- Hij coördineert en evalueert de uitvoering van het ondersteuningsbeleid rondom de leerlingen binnen het ondersteuningsteam.
- Hij zet de lijnen uit voor ondersteuning binnen de school
- Hij stuurt processen aan door het motiveren, inspireren en aanspreken van de verschillende betrokken professionals, binnen en buiten de school.
Het IOT bestaat uit:
- De heer L. Custers, voorzitter IOT
- Mevrouw C. Rohenkohl, leerjaar 1
- De heer T. Bijl, leerjaar 2
- De heer J. Peters, leerjaar 3
- Mevrouw I. Nacinovic, leerjaar 4
- Mevrouw N. Geelen, praktijkonderwijs
- Mevrouw K. van Gils, ondersteuning
- Mevrouw E. Derks, orthopedagoge van het samenwerkingsverband
- Mevrouw K. Drenth en mevrouw N. Peeters, ambulant begeleiders
- Mevrouw L. Heijmans, CJG
Via een Zorgvragenformulier beschrijven de coach en ouders/leerling hun zorgen. Het Kwadrant kent buiten het intern zorgoverleg ook nog een overleg binnen het Samenwerkingsverband.