Assistent teamleiders leerlingzaken en Intern Ondersteuningsteam (IOT)

Voor de ondersteuning van de coach heeft Het Kwadrant per leerjaar een assistent-teamleider leerlingzaken, en daarnaast een intern ondersteuningsteam ingericht als tweedelijnsvoorziening.

Assistent-teamleider

De taken van de assistent-teamleiders leerlingzaken zijn:

  • Oppakken van  problematisch leerlinggedrag 
  • Heeft de regie bij bij Leerlingbesprekingen
  • Time-out/schorsingen en gesprek met ouders en leerlingen

De assistent-teamleiders voor Het Kwadrant zijn:

  • Mevrouw D. Creemers, leerjaar 1
  • De heer K. Vranken, leerjaar 2
  • Mevrouw M. Hoeben, leerjaar 3
  • Mevrouw J. Douven, leerjaar 4

IOT

De taken van het IOT zijn:

  • De ondersteuningscoördinator begeleidt onze leerlingen naar de best passende (extra) ondersteuning.
  • Hij coördineert en evalueert de uitvoering van het ondersteuningsbeleid rondom de leerlingen binnen het ondersteuningsteam. 
  • Hij zet de lijnen uit voor ondersteuning  binnen de school
  • Hij stuurt processen aan door het motiveren, inspireren en aanspreken van de verschillende betrokken professionals, binnen en buiten de school.

Het IOT bestaat uit:

  • De heer L. Custers, voorzitter IOT
  • De heer J. Peters, leerjaar 2 en 3
  • Mevrouw N. Geelen, praktijkonderwijs
  • Mevrouw I. Nacinovic, leerjaar 4
  • Mevrouw C. Rohenkohl, leerjaar 1 en 2
  • Mevrouw K. van Gils, ondersteuning
  • Mevrouw E. Derks, orthopedagoge van het samenwerkingsverband
  • Mevrouw L. Hendriks/N. Peeters, ambulant begeleiders
  • Mevrouw L. Heijmans, CJG

Via een Zorgvragenformulier beschrijven de coach en ouders/leerling hun zorgen. Het Kwadrant kent buiten het intern zorgoverleg ook nog een overleg binnen het Samenwerkingsverband.